FANDOM

Ta strona zawiera informacje na temat projektu, który został potwierdzony jako porzucony przez firmę lub został przeniesiony na inne oprogramowanie.
ALYS
  • ALYS
Płeć Kobieta
Wiek 21
Wzrost 165 cm
Waga 54 kg
Data wydania Vocaloid 3: anulowana

CeVIO: anulowana
Alter/Ego: 12.03.2016

Dystrybutor VoxWave
Dawca głosu Poucet
Ilustrator Saphirya
Numer seryjny -
Przynależność ◾ VoxWave

◾ Plouge

ALYS to francuski głos stworzony przez firmę VoxWave, operujący na Alter/Ego. Potrafi śpiewać również po japońsku. Pierwotnie miała być pierwszym żeńskim francuskojęzycznym Vocaloidem 3, ale zarówno projekt Vocaloid jak i CeVIO zostały porzucone.

Koncept Edytuj

EtymologiaEdytuj

Jej imię zostało wybrane, gdyż miało brzmieć przyjemnie i słodko. Przyjęło się także, gdyż jest łatwe do wymówienia w języku francuskim, japońskim i angielskim. Ponadto VoxWave sugeruje, że jej imię nawiązywać może także do Alicji w Krainie Czarów.

GłosEdytuj

Jej głos brzmi dojrzale, zoptymalizowany do śpiewania w języku francuskim jak i japońskim. 

Relacje Edytuj

  • Lupin - Kot ALYS
  • LEORA - Kolejny głos na oprogramowanie Alter/Ego od VoxWave

HistoriaEdytuj

Ideą stworzenia ALYS jest rozprzestrzenienie języka francuskiego dla reszty świata. Powodem pomysłu na stworzenie dwujęzycznego Vocaloida śpiewającego po francusku i japońsku jest przyjazny stosunek między Francją, a Japonią. 14 stycznia 2014 firma VoxWave zaprezentowała próbkę głosu jej dawczyni głosu. Była to wersja acapella piosenki Koibito wo Uchiotoshita Hi od Sound Horizon. Należy jednak zauważyć, że nie jest to głos Vocaloida.

15 lutego 2014 VoxWave zaprezentowali kolejną próbkę od dawczyni głosu, tym razem w języku francuskim. Tego samego dnia także powiedzieli, że jej dawczynią głosu jest Poucet, znana francuska Utaite działająca na YouTube.

5 marca firma rozesłała wiadomości do osób, które zamówił wcześniej newsletter, w którym opublikowała cień zwycięzkiej pracy. 10 marca została ukazana cała ilustracja.

Więcej informacji o toku rozwoju projektu ALYS ujawniono podczas specjalnej prezentacji na konferencji Japan Party Conference w Nanterre, w Paryżu we Francji dnia 15 marca 2014. Przygotowali oni szczegółowe informacje na temat planowanego procesu rozwoju wliczając w to koszty produkcji, relacje i kontakty z innymi firmami (VocaTone, Macne.net oraz Voctro Labs), przygotowania do procesu nagrywania, oczekiwania na odpowiedź YAMAHA oraz krótki przegląd konceptu ALYS dla fandomu. Wstępna data wydania nowej francuskiej Vocaloidki została zapowiedziana na początek 2015 roku. 

KonkursEdytuj

31 stycznia 2014 został ogłoszony konkurs na jej design. Trwał do 28 lutego, a zwycięzca otrzyma w nagrodę 500 euro oraz fizyczną kopię banku głosu. Firma z góry zaznaczyła, że nie szukają inspiracji z "Alicji w Krainie Czarów" oraz możliwość zaprojektowania jej loga, charakterystycznego przedmiotu lub towarzysza. Warunkiem jest nie publikowanie swojej pracy w internecie przed ogłoszeniem wyników konkursu. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 5 marca. Zwycięzcą została Saphirya, natomiast czterema wyróżnionymi przez firmę zostali Acetea, Cowslip, Meli i Rumple.

Zmiana oprogramowaniaEdytuj

12 lipca 2014 firma VoxWave ogłosiła w swoim komunikacie prasowym, że ostatecznie projekt zostanie zrealizowany dla oprogramowania CeVIO Creative Studio zamiast Vocaloid 3. Powodem ma być min:

  • Możliwość wykorzystania głosu nie tylko do śpiewu, ale także i mowy.
  • Możliwość korzytania z oprogramowania za darmo, co spowoduje większe zainteresowanie wśród użytkowników.

Jednak to spowodowało, że znacznie podwyższony zostanie budżet do tego projektu i nie wiadomo kiedy zostanie on wydany. 

Podali także, że aktualnie bank brzmień ALYS jest opracowywany na "innym oprogramowaniu" który nie będzie udostępniony publicznie, jednak oddany do użytku producentom, którzy są zainteresowani stworzeniem piosenki dla niej.

2015: Alter/Ego Edytuj

11 grudnia VoxWave ogłosiło produkcję ALYS na kompletnie nowe oprogramowanie, Alter/Ego, a swoją decyzję tłumaczyli problemami finansowymi. Porzucono tym samym projekt CeVIO. Piosenka "Lupin's Night" została dodana jako pierwsza demonstracja nowego voicebanku, wtedy jeszcze używając wczesnej bety. Odbył się również livestream pomiędzy VoxWave a Davidem Viensem z Plouge, gdzie obydwie strony rozmawiały o produkcji ALYS, kolaboracji przy projekcie i samym głosie.

2016 - 2017 Edytuj

Ego Illust

12 marca 2016 Alys została wydana na oprogramowanie Alter/Ego.

Oficjalna strona Plouge jednak nadal pokazywała dema stworzone bez pomocy voicebanku na Alter/Ego; piosenki z poprzednich lat stworzonych przy pomocy UTAU. To spowodowało mieszane reakcje fanów, niektórzy producenci mogli poczuć się oszukani. Następnie Plouge przeprosiło, tłumacząc, że to oni byli tymi, którzy dodali złe demonstracje.

16 grudnia wydano aktualizację, która wpłynęła na jakość i klarowność głosu. Otrzymali ją wszyscy dotychczasowi użytkownicy ALYS, a aktualizacja japońskiego banku brzmień została zapowiedziana na niedaleką przyszłość.

Jednym z największych ciosów dla ALYS na Alter/Ego był brak możliwości Multi-Pitch. W odpowiedzi na reakcję użytkowników, zarówno VoxWave i Plouge potwierdziło, że będą skrupulatnie pracować nad solucją, co doprowadziło do aktualizacji multipitch 21 marca 2017. Nowy update dotyczył francuskiego i angielskiego wokalu, a ponadto wprowadził ograniczenie do jej trialu, skracając czas całkowitego trwania tworzonej piosenki do 4 minut.

2018 Edytuj

W marcu VoxWave stworzyło crowdfunding dla ALYS, który miał skończyć się pod koniec kwietnia. Było to próbą przekonania większej ilości ludzi do używania ALYS poprzez tworzenie różnego rodzaju historii w których ALYS miałaby występować jako bohaterka. Miało to pokazać uniwersalizm wirtualnej piosenkarki i skłonić Francuzów do kształtowania jej jak tylko zechcą, korzystać z niej niczym własnego płótna.

Historie z crowdfundingu zostały użyte w specjalnym albumie, Au-delà du Rêve (Beyond the Dream).

Demonstracje
Lupin's Night YouTube  
Horizons YouTube  
Oxygène YouTube  
Dance with Me YouTube  

Informacje o produkcie Edytuj

  • Gatunki muzyczne: Pop, Rock, Ballady
  • Tempo: Nieznane
  • Zakres: Nieznany
  • Podstawowe informacje: Wydana 12 marca 2016, kosztuje 100€ w sklepie VoxWave i jest dostępna tylko jako download. Obsługuje Windows i MacOS, przeznaczona do śpiewania.
  • Języki: Francuski, japoński
  • Presety: Francuski ⟶ Base, Base (sans vib), Chorale, Diva; Japoński ⟶ Brak
  • Problemy: Brak presetów w japońskim banku brzmień, zmiana pomiędzy głosami może resetować zapisane ustawienia.

Oficjalne albumy Edytuj

Solstice
  • Éveil (Awakening)
  • Espoir (Hope)
  • Émancipation (Emancipation)
  • Solstice
  • Sous cette pluie (Under this Rain)
  • Horizons
  • Oxygène (Oxygen)
  • Danse avec moi (Dance with me)
  • Au-delà du Rêve (Beyond the Dream)

GaleriaEdytuj

ALYS Silhouette6a796b
Cień ALYS.
Vocaloid3 alys concept art by saphirya-d79wyku
Concept art ALYS.
Chibi ALYS by saphirya
Chibi ALYS by Saphirya
Initial alys design1
Pierwszy wygląd.
Initial alys design2
Initial alys design3
Initial alys design4
Vocaloid alys by cowslip-d79c7ab
Wyróżniona praca od Cowslip.
Contest design vocaloid alys real entry by acetea san-d79n9vp
Wyróżniona praca od acetea-san.
Alys design by meli lusion-d79noyd
Wyróżniona praca od Meli.
Rumble ALYS 1
Pierwsza wyróżniona praca od Rumple
Rumble ALYS 2
Druga wyróżniona praca od Rumple.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule ALYS