FANDOM

Głosy podstawowe programu VOCALOID piątej generacji
Standard Vocals - V5 square
Płeć męskie i żeńskie głosy
Wiek nieznany
Wzrost nieznany
Waga nieznana
Data wydania 12 lipca 2018
Dystrybutor YAMAHA Corporation
Dawca głosu nieujawnieni dawcy głosu
Ilustrator -
Numer seryjny -
Przynależność YAMAHA

Amy, Chris, Kaori i Ken to standardowe głosy na generację VOCALOID 5 (V5). Są to dwa wokale angielskie - żeńska Amy i męski Chris oraz dwa japońskie - żeńska Kaori i męski Ken. Zostali wydani 12 lipca 2018 roku, w sumie są to cztery głosy. Ich jakość jest wysoka. Dawcy ich głosów nie zostali ujawnieni.

Informacje o głosachEdytuj

  • Ken - japoński wokal męski. Ma łagodny ton, ale czasami brzmi trochę nosowo. Jest domyślnym wokalem dla VOCALOID 5. Dobrym dla niego gatunkiem jest J-pop.
  • Chris - angielski wokal męski. To młodzieńczy i lekki głos, który potrafi dobrze śpiewać delikatne dźwięki. Jest zdolny do miękkiego basu i potężnego wysokiego zakresu. Autentycznie jest wokalistą RnB, ale zdolnym do szerokiej gamy gatunków. Chris jest podobnym typem wokalnym do VOCALOID 1 LEON, co czyni go odpowiednią współczesną alternatywą dla tego wokalu. Niektórzy uważają, że brzmi podobnie do poprzednich wokali, takich jak YOHIOloid. Istnieje też opinia, że jego głos nie pasuje do awatara.
  • Amy - angielski wokal żeński. Ma dojrzały głos i wyrazisty, ekspresyjny ton odpowiedni do współczesnego śpiewu. Jej wymowa jest naturalna i cechuje się różnorodnością tonów. Jest podobnym typem wokalnym do VOCALOID 1 LOLA, co czyni ją odpowiednią, nowoczesną alternatywą dla tego wokalu. Dobrze nadaje się do gatunków takich jak RnB i pop.
  • Kaori - japoński wokal żeński. Ma dojrzały głos i jest dobra w silnym, energicznym śpiewie.

Ich wokale można łatwo modyfikować ze względu na rozbudowane opcje stylów śpiewu i barwy głosu.

CiekawostkiEdytuj

  • Najwięcej pozytywnych opinii zebrał Ken.
  • Po ich wydaniu nie było wskazówek, które pomogłyby producentowi w używaniu któregokolwiek z 4 wokali, pozostawiając użytkownika samego w konieczności znalezienia sposobu otrzymywania najlepszych wyników vocaloida metodą prób i błędów. Nie jest to pierwszy przypadek wśród vocaloidów, jednak nie jest to powszechna praktyka od czasu VOCALOID 2.