FANDOM

Kokone
  • Oficjalna Ilustracja.
Płeć Kobieta
Wiek
Wzrost
Waga
Data wydania 14 lutego 2014
Dystrybutor Internet Co., Ltd.
Dawca głosu
Ilustrator AkkeyJin
Numer seryjny VA3L-KKN01
Przynależność YAMAHA

kokone (心響; kokone) to żeński głos stworzony przez firmę Internet Co., Ltd. na VOCALOID 3, który został wydany 14 lutego 2014. Jej ilustratorem jest AkkeyJin.

HistoriaEdytuj

Kokone została pierwszy raz przedstawiona przez Twittera 23 grudnia 2013 z jej pierwszą demonstracyjną piosenką. Wkrótce po tym podano, że zostanie wydana w lutym 2014. Głos został potwierdzony jako coś nowego, ma naturalne, łagodne brzmienie i bardzo szeroki zakres wokalu, dzięki czemu może śpiewać nisko jak i bardzo wysoko.

Cechy głosu jakie zauważonoEdytuj

  • Ze względu na wszechstronny charakter wokalu, kokone może wykonywać różnorodne role wokalne.
  • Przełączanie z normal na falsetto jest płynne i pozwala na uzyskanie wyników innych niż w przypadku innych Vocaloidów.
  • Jej ogólne możliwości są większe nawet od większości innych głosów VOCALOID wydanych dla VOCALOID ™.
  • Wokal jest zbudowany na mocnym basie.
  • Jej najlepszym zasięgiem są wyższe rejestry, w których niektórzy łatwo odnajdują emocje.
  • Nie jest przeznaczona do żadnego konkretnego gatunku, co pozwala na elastyczność wokalu.
  • Jej głoski są czyste i gładkie.
  • W optymalnym zakresie #D5, Chika i kokone mają najwyższy optymalny zakres ze wszystkich znanych wokali VOCALOID 3.
  • W najniższym optymalnym zakresie #D2 kokone, V3 Lily, Hatsune Miku Dark i Solid, a także Yuzuki Yukari posiadają łącznie tytuł najniższego japońskiego żeńskiego głosu. Zostały pokonane jako najniższe żeńskie wokale przez Clarę w #C2.

Problemy z oprogramowaniem jakie zauważonoEdytuj

  • Ze względu na miękkość jej falsetto, wytwarza nienaturalny dźwięk na wyższych rejestrach.
  • Głosy główne i głosy falsetto mają nakładający się zakres, w którym oba mogą osiągnąć te same nuty, jak widać na przykładzie wokali VY2v3 „Standard” i „Falsetto”.
  • Ze względu na to, że kokone ma oba wokale w tym samym banku brzmień, śpiewa tylko w jednym lub drugim stylu.
  • Może zmieniać rejestry głosu w zakresie nakładania się bez ostrzeżenia, co czyni ją nieprzewidywalną i czasami trudną do kontrolowania.
  • Edycja w celu uzyskania stylu przeciwnego w tym zakresie może sprawić, że będzie brzmiała nienaturalnie lub wymuszenie.
  • Dodanie efektów wokalnych do jej wokalu może powodować problemy. To, co działa z zakresem „falsetto”, nie zawsze działa z „normalnym” wokalem. Dlatego użytkownicy powinni uważać na to, co robią z całym wokalem, a nawet rozdzielić go na dwie ścieżki z różnymi efektami wokalnymi, z których każdy jest specjalnie dostosowany do zakresów „falsetto” i „normal”.

Kolejne dwa dema zostały wydane w połowie stycznia, natomiast oficjalna ilustracja została pokazana w lutym. Jest kompatybilna z edytorem Cubase NEO. 

DemoEdytuj

Demonstracje
moment notes Niconico   YouTube  
cry for the STAR Niconico   YouTube  
Nervous Niconico   YouTube  
想歌百景 (Souka Hyakkei) Niconico   YouTube  
想歌百景 - z Vocalistener Niconico   YouTube  

KonceptEdytuj

EtymologiaEdytuj

Jej imię oznacza "dźwięk serca".

CiekawostkiEdytuj

  • Jej oprogramowanie zostało zapowiedziane na 14 lutego, (czyli w Walentynki), stąd pochodzi jej imię. 

GaleriaEdytuj

Kokone
Logo kokone.
Kokone box
Pudełko z oprogramowaniem.
Kokone 2
Ilustracja promocyjna
Kokone 3
Ilustracja promocyjna

NawigacjaEdytuj