FANDOM

Luo Tianyi
  • Vocaloid 3
  • Vocaloid 4
  • V4 Japanese
Płeć Kobieta
Wiek 15 lat[1]
Wzrost 156 cm [1]
Waga Nieznana
Data wydania V3 CHN: 12 lipca 2012

V4 CHN: 30 grudnia 2017
V4 JPN: 18 maja 2018

Dystrybutor Bplats, Inc.
Dawca głosu Shan Xin (V3, V4/Japanese)
Kano (V4 Japanese)
Ilustrator ideolo (V3)
◾TID (V4/Japanese)
Numer seryjny ◾V3LB0011CN
◾V3OP0011CN
Przynależność YAMAHA

Bplats, Inc.

Luo Tianyi (洛 天依) to Vocaloid generacji 3. Śpiewa w języku chińskim oraz japońskim. Dawczynią jej głosu jest Shan Xin, a w wersji japońskiej również Kano. Jej postać ma 15 lat i mierzy 156 cm. Zilustrował ją Ideolo. Stworzyły ją firmy YAMAHA i Shanghai He Nian. Została wydana 12 lipca 2012 roku, a jej aktualizacja na V4 30 grudnia 2017 roku. W przygotowaniu miał być jej język japoński, jednak w listopadzie 2013 podano, że projekt ten został odwołany z powodu przejęcia jej głosu przez chińską firmę. Jednak ostatecznie japoński bank brzmień został opublikowany w dniu 18 maja 2018.

Oficjalna strona o Tianyi od Vocaloid China Project

HistoriaEdytuj

VOCALOID 4Edytuj

2015Edytuj

29 maja 2015 podczas sesji pytań i odpowiedzi dla Shanghai HENIANN, fani zapytali o możliwości aktualizacji swoich produktów z VOCALOID 3. Firma odpowiedziała, że zawsze mieli w namyśle tę opcję, jednak zauważyli, że aktualizacja nie jest prostym zabiegiem jakby mogło się wydawać, gdyż zabiera sporo czasu, środków i wysiłku. W tym czasie działalność firmy nie mogła pozwolić sobie na aktualizację swoich głosów.[2]

23 lipca w opdowiedzi na pytania producentów, została ujawniona produkcja Yuezheng Longya. Wspomniano również, że firma SHN planuje aktualizację na silnik VOCALOID 4 dla Luo Tianyi, YANHE oraz Yuezheng Ling.[3]

2016Edytuj

W lutym 2016 fani skontaktowali się z SHN w sprawie ich planów. Firma w odpowiedzi podała, że planują aktualizację na VOCALOID 4 dla Tianyi oraz, że skontaktowali się z Shan Xin w sprawie pracy nad nią. Jeśli ta odpowie na wiadomość i zgodzi się na odświeżenie głosu Tianyi, SHN planuje to ogłosić. Ta rozmowa wyciekła później na Weibo.[4]

Produkcja Tianyi na VOCALOID 4 została oficjalnie ogłoszona 12 marca. Jej oryginalny bank brzmień zostanie ulepszony oraz otrzyma co najmniej jeden dodatkowy. Jednakże jego nazwa nie została jeszcze ujawniona i nie jest wiadome, czy na pewno otrzyma więcej nowych banków brzmień.[5] 22 marca podano, że Shan Xin rozpoczęła już nagrania do aktualizacji.[6] 1 lipca ogłoszono, że jej wygląd dla V4 zostanie zaprezentowany na Firefly ACG Festival.[7] 14 lipca pokazano wycięcie jej projektu V4, ale SHN stwierdziło, że jest to tylko możliwy wygląd i szkic. Ze względu na obawy chińskich fanów dotyczące projektu, SHN zauważył, że mogą go dostosować w przyszłości. Później potwierdzono, że cały jej projekt zostanie zmieniony. Projekt został pokazany na plakacie promocyjnym na pojawienie się Tianyi na koncercie Macro Link na bilibili w 2016 roku. Zgodnie z postem Weibo, Tianyi wystąpiłaby na koncercie używając swojego wstępnego wyglądu V4. Podczas koncertu 23 lipca dwie piosenki wykorzystywały jej brzmienia V4, a „66CCFF” używał jej stroju i voicebanku V3. Jedna z piosenek była zupełnie nową piosenką, która później została nazwana „Yè Wǔ”. Zgodnie z rozmową z Rosary, dewelopera banku brzmień z SHN, oraz Wei Tu, artysty z chińskiego fandomu, „Yè Wǔ” korzystał z brzmienia „Power” Tianyi. Drugą piosenką używającą jej banku brzmień V4 był „CONNECT ~ Xīn de Liánjiē ~”, ale nie określono, czy ta piosenka używała jej brzmienia "Power" czy jakiegoś innego. Aliangliangmujian, producent tej piosenki, zauważył, że jakość głosu w jej aktualizacji V4 została poprawiona.

Japońska Luo TianyiEdytuj

17 czerwca 2017 r. banki brzmień V4 Tianyi zostały wykorzystane na koncercie Vsinger Live i ponownie wprowadzono dla niej japoński bank brzmień. Japoński głos został użyty do wykonania coveru „Gokuraku Joudo”. Ponadto występowała z Ayą Uchidą i śpiewały „Floating Heart” i „Sweet Dreamer”, oba utwory oryginalnie w wykonaniu Ayi. 19 czerwca SHN potwierdziło, że japoński bank brzmień powrócił do produkcji w VOCALOID4 i zostały ujawnione boxarty dla obu języków. Każdy boxart zawierał Tianyi w różnych designach narysowanych przez TID. 1 października udostępniono Luo Tianyi V4 w przedsprzedaży, ale nie było potwierdzenia, kiedy zostanie wydany japoński voicebank. Rosary napisał później, że japońska Tianyi potrzebuje więcej czasu na rozwój. 13 listopada Rosary poinformował, że japońskie demo jest stabilne.

2018Edytuj

16 kwietnia 2018 r. dla japońskiej Tianyi została uruchomiona oficjalna strona internetowa, konto na Twitterze, YouTubie, Facebooku i SoundCloud. Zgodnie z ogłoszeniem na koncie Weibo, jej japoński pakiet zawierałby 2 banki głosowe: Normal i Sweet. Potwierdzono, że japońska Tianyi jest próbkowana z dwóch dostawców głosu: Shan Xin i Kano, japońskiej Utaite. Ogłoszono również, że japoński pakiet będzie dostępny w przedsprzedaży 23 kwietnia. Na oficjalnej stronie japońskiej Tianyi potwierdzono, że pakiet ma zostać wydany 21 maja 2018 r. jako kopie cyfrowe i fizyczne. Fizyczne kopie sklepu Mu-Mo w Shanghai HENIAN oferowały również oryginalny plakat w formacie A3 jako bonus. Fizyczna kopia sklepu taobao z Szanghaju HENIAN nie ukaże się do 28 maja. Użytkownicy poinformowali, że japońska Luo Tianyi V4 została wydana 18 maja.

DemoEdytuj

Demonstracje
step on your heart YouTube  
三月雨 (Sān Yuè Yǔ) YouTube  
千年食谱颂 (Qiānnián Shípǔ Sòng) YouTube  
不辍 / Stopped Working YouTube  
茉莉花的音符 / Jasmine notes YouTube  
FEEL YOUR DREAM YouTube  
风萤月 (Fēng yíng yuè)/Wind Fireflies Moon YouTube  
自然物语 (Zìrán wùyǔ)/Natural Story YouTube  

Popularne piosenkiEdytuj

Istnieje mnóstwo popularnych piosenek śpiewanych przez Luo Tianyi. Wymienione tu utwory to zaledwie drobna ich część. Kolejność jest alfabetyczna.

CiekawostkiEdytuj

  • Wcześniej nazywała się Yayin Gongyu (雅音宫羽).
  • Powstała seria OVA pokazująca jej historię, co oznacza, że Tianyi jest pierwszym Vocaloidem posiadającym własne Anime.
  • Według serii OVA, Luo Tianyi jest aniołem, który zszedł na Ziemię, aby dać ludziom muzykę.
  • Tianyi jest pierwszym chińskojęzycznym Vocaloidem.

GaleriaEdytuj

V3 lty
Pudełko z oprogramowaniem
LTianyi
Oficjalna ilustracja
Pvc lty sd01
Nendoroid przedstawiający Luo Tianyi
Luofigurine
Figurka Luo dodawana do limitowanej edycji jej oprogramowania
Prototypechinese
Zwycięska praca z konkursu na design Tianyi
Detail set of Luo
Design Luo Tianyi
Tianyi peach blossom
Zwycięski projekt figurki 2016. "Język kwiatów": Tianyi - Kwiat brzoskwini
Luo tianyi v4 no bg
v4
T item ch 01-519x1024
v4 japanese
Luo-Tianyi-V4-Japanese-Official-Page-02
v4 japanese2

OdniesieniaEdytuj

  1. 1,0 1,1 Wiek i wzrost
  2. Q/A
  3. [1]
  4. [2]
  5. Luo Tianyi V4 oficjalnie potwierdzona
  6. [3]
  7. [4]

NawigacjaEdytuj