FANDOM

Tone Rion
  • Vocaloid 3
  • Vocaloid 4
Płeć Kobieta
Wiek 16
Wzrost 155 cm
Waga Nieznana
Data wydania 16 grudnia 2011 (V3)
16 lutego 2017 (V4)
Dystrybutor YAMAHA
Dawca głosu Nemu Yumemi
Ilustrator Watanabe Akio (V3)
Yukiko Horiguchi (V4)
Numer seryjny V3LB0006JP
Przynależność Dear Stage (Moe Japan Co., Ltd.); YAMAHA

Tone Rion (兎眠りおん, tone rion), to żeński, japońskojęzyczny Vocaloid 3, którego producentem jest Moe Japan, a ilustratorem Watanabe Akio, natomiast ilustratorem do aktualizacji została Yukiko Horiguchi. Jej dawczynią głosu jest Nemu Yumemi, którą dzieli razem z Vocaloid Yumemi Nemu. Została wydana 16 grudnia 2011 roku, a jej aktualizacja na silnik Vocaloid 4 została wydana 16 lutego 2017. Jej imię tłumaczy się z kanji "兎" - "królik" oraz "眠" - "sen", co łącznie daje "sen królika".

HistoriaEdytuj

Vocaloid 3Edytuj

Jej sylwetka została pokazana po raz pierwszy 14 października 2011 roku, a 21 października zostaje przedstawiona w formie plakatu. Dopiero później Vocanama postanawia ujawnić więcej jej artów, demo oraz Twittera. Jest przedstawiona jako 16-latka o wzroście 155 cm, która potrafi bardzo dobrze śpiewać oraz tańczyć. Data premiery Tone Rion to 16 grudnia 2011.

Tone Rion jest jednym z wielu produktów, które zostały ponownie wydane w 2013 r. w ramach wersji "SE". Zaktualizowana wersja posiada 3 nowe pluginy robocze do Vocaloid 3 jak i również do najnowszej wersji Vocaloid 3 Lite. Dla użytkowników, którzy już posiadają oryginalne oprogramowanie, nie ma potrzeby ponownego zakupu, oprócz aktualizacji pakietu oprogramowania, wszystkie nowo dodane treści bonusowe w dodatku SE są do pobrania ze strony internetowej Vocaloid.

Oryginalną wersję Tone Rion wycofano ze sprzedaży 20 marca 2013 roku.

Opis głosuEdytuj

  • Ten wokal utrzymuje swoje urocze brzmienie w górę i w dół oktaw dość łatwo.
  • Jej głos jest bardzo dziecinny i brzmi nosowo.
  • Jej wymowa jest wyraźna, ale zachowuje słodki ton.
  • Niższe dźwięki dają lekkie, szepczące brzmienie, a wyższe dźwięki są ostre i wyraźne.
  • Ze względu na nosowy ton w jej głosie, w jej surowym stanie wokal brzmi płasko i wymaga dalszej edycji.
  • Mimo płaskiego brzmienia jest ekspresyjnym i wyrazistym głosem.
  • Najlepiej sprawdza się w piosenkach popowych.

Vocaloid 4Edytuj

28 grudnia 2016 zostało ogłoszone, że zostanie wydana aktualizacja wraz z nowym głosem na silnik VOCALOID 4 na 16 lutego 2017. Potwierdzono także, że Nemu Yumemi jest dawczynią głosu obydwu Vocaloidek.

Cechy głosu jakie zauważonoEdytuj

  • Dodano GWL.
  • Poza dostępem do GWL i XSY, głos jest identyczny z wersją VOCALOID 3 i nie wprowadzono żadnych zmian.

Problemy z oprogramowaniem jakie zauważonoEdytuj

  • Choć są traktowane jako różne wokale, czasami występują problemy z odróżnieniem Nemu i Rion od siebie. Podczas śpiewania czegoś prostego, co nie rzuca wyzwania żadnej z nich, często brzmią bardzo podobnie. Jest tak po prostu dlatego, że dzielą tę samą dawczynię głosu.
  • Po zwiększeniu wydajności, Yumemi Nemu przyćmiewa Tone Rion w wielu obszarach, pozostawiając ją jako słabszy z dwóch banków brzmień.
  • Nemu zostawia Rion w tyle, gdy ich wokale są używane w granicach swoich możliwości, bo wydajność wokalna Nemu może pójść dalej niż ogólna wydajność wokalna Rion.
  • Nemu została nagrana nowym stylem nagrywania VOCALOID 4, co pozwoliło na nagranie większej ilości cech wokalnych, podczas gdy Tone Rion została nagrana starym stylem używanym w VOCALOID 3. Nowy styl nagrywania poświęca łatwość użycia, aby uchwycić więcej cech wokalnych. Rezultat jest taki, że jeśli ta para zostanie porównana z wokalami tego samego typu, Nemu w teorii będzie brzmiała wyraźniej od Rion.
  • Rion jest również mniej realistyczna, ponieważ przywiązano większą wagę do jej wyników wokalnych niż naturalnych cech głosu dawczyni. Nie jest to już jednak związane z metodą nagrywania.

DemoEdytuj

Vocaloid 3Edytuj

Demonstracje
でんでん YouTube  
P** Song YouTube  
Thousand Regrets YouTube  
Sun (Bubble) YouTube  
See You Tomorrow YouTube  
神話色のミステリイ YouTube  
ぽっかんカラー YouTube  
こんなアタシDOでShow!? Niconico  

Vocaloid 4Edytuj

Demonstracje

CiekawostkiEdytuj

  • W Vocanama jej głos został nazwany Loli.
  • 16 grudnia 2011 roku wystapiła na koncercie VOCAFARRE.
  • Według badań z 8 kwietnia 2012 r., Tone Rion jest najmniej popularnym Vocaloidem z generacji trzeciej.

Piosenki i przydatne linkiEdytuj

Kolejność jest alfabetyczna.

GaleriaEdytuj

183px-Illu AkioWatanabe Vocaloid ToneRion-img1
Oficjalna ilustracja Vocaloid 3.
BoxartTRion
Pudełko z oprogramowaniem V3.
1612280104
Oficjalna ilustracja Vocaloid 4.
1612280102
Pudełko z oprogramowaniem V4.
26889681 m
Tone Rion na plakacie Vocaloid Shop.

NawigacjaEdytuj