FANDOM

Xin Hua
  • Vocaloid 3
  • Vocaloid 4
  • V4 Japanese
Płeć Kobieta
Wiek 16
Wzrost 160 cm
Waga -
Data wydania 10 lutego 2015

1 września 2017 (V4)
22 września 2017 (japanese)

Dystrybutor GYNOID

Bplats, Inc.
YAMAHA Corporation

Dawca głosu Wang Wenyi
Ilustrator VOFAN
Numer seryjny ACG-002346
Przynależność FACIO

YAMAHA Corporation

Xin Hua (心華) jest chińskim żeńskim głosem na  silnik Vocaloid 3. Została wydana przez firmę Bplats, Inc pod wykonaniem YAMAHA oraz we współpracy z GYNOID. Jej dawczynią głosu jest Wang Wen Yi (王文儀; Wáng Wén Yí), tajwańska aktorka głosowa.[1]

HistoriaEdytuj

2014Edytuj

O istnieniu Xin hua wiadomo już było od lipca 2014. W tym miesiącu producenci przypadkowo wypuścili trochę informacji o zbliżającej się tajwańskim Vocaloidzie, ale wiele osób zakładało, że mieli oni na myśli UTAU, Xia Yu Yao, która może śpiewać po mandaryńsku i japońsku. Zachodni fandom nie odkrył nadchodzącej Vocaloidki do listopada, bez podanego imienia. Jednak uznano to za plotkę i ze względu na brak źródeł nie potraktowano tego na poważnie. Firma bardzo dobrze utrzymała te wiadomości w tajemnicy. [2]

2015Edytuj

Xin Hua została przedstawiona na stronie 16 stycznia 2015. Strona zawierała informacje o jej wieku, dawcy głosu oraz informacje o produkcie. Więcej informacji poznamy podczas TICA (Taiwan International ComiCon) w lutym 2015r. W planach jest publiczne przedstawienie podczas TICA oraz ogłosić konkurs na napisanie piosenki dla niej. [3]

Drugie demo miało ukazać się 30 stycznia, jednak przełożono ten termin na kolejny tydzień.[4][5] Została zapowiedziana do wydania 10 lutego 2015 i miała za pierwszym razem być sprzedawana przez TICA wraz z innymi przedmiotami kolekcjonerskimi.[6]

Pewna liczba fanów chciała również zauważyć, że można było jej próbki usłyszeć wcześniej zanim ją zapowiedzieli w grudniu 2014. Były to próbki z małymi plikami oficjalnych demówek "Poem" oraz "Magic Melody". Jednakże było też kilka innych, które nigdy nie zostały zademonstrowane. Były to m.in. krótkie piosenki bez tytułów oraz tradycyjna, chińska piosenka ludowa "Mo Li Hua".

Starter Pack oraz CubaseEdytuj

W kwietniu 2016, Gynoid rozpoczęło sprzedaż kopii banku brzmień Xin Hua z edytorem VOCALOID 4 oraz edytorem VOCALOID for Cubase. Pudełko dla wersji z Cubase zawiera alternatywną paletę kolorów, która została zaprezentowana wcześniej w grafikach koncepcyjnych.

Vocaloid 4Edytuj

W maju 2017 zauważono, że Shanghai Wangcheng zastąpił Facio jako agencję dystrybucyjną i marketingową Xin Hua. Aktualizacja VOCALOID4 została wspomniana jako możliwość.

20 sierpnia ujawniono sylwetkę Xin Hua.

21 sierpnia Gynoid Co., Ltd. i Shanghai Wangcheng potwierdziły istnienie Xin Hua V4. Udostępniono wstępne zamówienia na jej chińską aktualizację i japońskie pakiety. Chociaż data wydania wersji japońskiej została ustalona na 22 września, data chińskiej aktualizacji była wówczas nieznana. Potwierdzono, że Xin Hua V4 można kupić w pakiecie fizycznym, w wersji cyfrowej lub w pakietach startowych z edytorem VOCALOID4 lub edytorem VOCALOID4 dla Cubase. Jej chiński pakiet VOCALOID4 został zaprojektowany przez ZARD.

30 sierpnia ogłoszono, że Xin Hua V4 będzie dostępna w wersji cyfrowej 1 września. Jej fizyczne paczki zostały zatwierdzone do publikacji 7 września. Zgodnie z zapowiedzią, Xin Hua V4 miała być dystrybuowana w późniejszym terminie, ale z powodu koniecznych procedur kończących się wcześnie, pozwolono jej zostać wydaną wcześniej.

Ogłoszono, że pierwsze partie pakietów fizycznych będą zawierać album Huá Cǎi.

Wystąpił problem z użytkownikami, którzy zakupili jej wersję do pobrania jako pre-order przed 31 sierpnia. Nie mogli otrzymać produktu, ponieważ nie można było zmienić daty dostawy. Ci użytkownicy musieli skontaktować się z Shanghai Wangcheng, aby ją uzyskać.

Jej chińskie i japońskie wersje zostały udostępnione jako osobne pakiety w Vocaloid Shop firmy YAMAHA.

Cechy głosu jakie zauważonoEdytuj

  • Dodano GWL.
  • W wyniku 80 uderzeń na minutę, pakiet V4 nie jest tak dostosowany do obsługi wolnych utworów, jak oryginalna wersja V3 (60 bpm). Oznacza to, że nie jest już w stanie obsłużyć tych samych gatunków muzycznych, co wcześniej.
  • Xin Hua nadal jest reklamowana jako wszechstronna, zgodnie ze swoją stroną produktu w Vocaloid Shop.

Xin Hua JapaneseEdytuj

W 2015, w odpowiedzi na pytanie fanów, Gynoid Co., Ltd. uznało Xin Hua Append, w którym może być obecny japoński wokal. Jednak, aby pojawił się dodatek, pakiet VOCALOID3 Xin Hua musi sprzedać co najmniej 5000 jednostek. Nie wiadomo, czy udało jej się osiągnąć ten cel, czy też wpłynęło to na decyzję o stworzeniu dla niej japońskiego wokalu.

21 sierpnia 2017 potwierdzono, że Xin Hua otrzyma dwa japońskie wokale: Natural i Power. Jej projekt okazał się strojem i pozą z VOCALOID3, ale wykorzystał jeden z koncepcyjnych schematów kolorów, które VOFAN rozważał w przeszłości. Udostępniono wstępne zamówienia na jej japońskie i chińskie pakiety VOCALOID4. Dla Japończyków te wokale byłyby dostępne w sklepie Gynoid jako samodzielny pakiet lub jako pakiet startowy z edytorem VOCALOID4 dla Cubase. Pakiety te zostały zatwierdzone do wydania 22 września.

Trial jej japońskich banków głosowych stał się dostępny 7 września. Jej japońskie i chińskie wersje zostały udostępnione jako oddzielne pakiety w Vocaloid Shop firmy YAMAHA.

Cechy głosu jakie zauważonoEdytuj

  • Podobnie jak jej chińskie banki brzmień V3 i V4, jest reklamowana jako wszechstronna, zgodnie ze swoją stroną produktu w Vocaloid Shop.

KonceptEdytuj

Jest licealistką.

EtymologiaEdytuj

Imię “Xīn Huá” (心華), w połączeniu oznacza "Eleganckie Serce". Jej japoński odpowiednik imienia to "シンファ", przedstawia chińską wymowę tego imienia.

WyglądEdytuj

Jej różowa sukienka została zaprojektowana tak, by reprezentować bystrość i młodość.

GłosEdytuj

  • Tempo: 60-200bpm
  • Ranga: G#2-E4
  • Wymowa Xin Hua znacznie się różni w porównaniu z wydanymi już głosami. Wynika to z posiadania tajwańskiego dawcy głosu. Ludzie z Tajwanu i kontynentalnych Chin mają inny akcent w dialekcie mandaryńskim.

DemonstracjeEdytuj

Vocaloid 3Edytuj

Demonstracje
詩 (Shī / The Poem) Niconico   YouTube   bilibili  
魔法旋律 (Mófǎ Xuánlǜ / Magic Melody) Niconico   YouTube   bilibili  
御守 (Yù Shǒu / Omamori) Niconico   YouTube   bilibili  
华心彩 (Huá Xīn Cǎi) YouTube   bilibili  
讓我為你唱 (Ràng Wǒ Wèi Nǐ Chàng / LET ME SING FOR YOU) Niconico   YouTube   bilibili  

Vocaloid 4Edytuj

Demonstracje
puzzle bilibili   SoundCloud

Xin Hua JapaneseEdytuj

Demonstracje
Magic Melody SoundCloud
ココロハナ (Kokoro Hana) SoundCloud
Magic Melody (Full version) Niconico   SoundCloud
ココロハナ (Kokoro Hana) - Full version Niconico   YouTube   SoundCloud

GaleriaEdytuj

Xinboxart
Boxart Xin Hua
Xin hua wo text
Ilustracja z pudełka
Xin hua logo
Logo
Xin hua vocaloid 4 bundle
Xin Hua + VOCALOID 4 Starter pack
Xin hua cubase bundle
Xin Hua + Cubase

Xin hua concept 1
Widok z boku
Xin hua concept 2
Widok z tyłu
Xin hua concept 3
Widok z przodu
Xin hua concept 4
Widok z boku
Uniform xin hua concept
Koncept kolorystyczny
Xin hua color palette concept
Xin hua magician concept
Koncept "Magician of Heart and Flower"

Xin hua
Oficjalna ilustracja ze strony internetowej
Xiao hua
Xiao Hua - maskotka Xin Hua
Xin hua sibyl design
Zwycięski projekt w konkursie "Magician of Heart and Flower", ilust. SIBYL

OdnośnikiEdytuj

  1. Dawca głosu; pretłumaczona wersja
  2. Plotki o nowym tajwańskim Vocaloidzie
  3. [1]
  4. [2]
  5. [3]
  6. [4]

LinkiEdytuj

NawigacjaEdytuj